Wednesday 23 October 2013

interaksi astronomi islam 2013/2014

assalamualaikum :)

apa kabar semua..??

walau agak terlewat..masa yang ada ini ingin dicuri untuk berkongsi pengalaman yang telah dilalui..:)

tak dinafikan sem 3 ni agak berat berbanding sebelum ni.yelah..kata orang memang lumrah hidup..semakin meningkat usia semakin banyak pengalaman yang harus ditempuh samada pahit atau manis..:)

pada awal sem ini, kebetulan..errr -_- tak tau lah kebetulan atau dirancang???.. cumanya tau2 dah dilantik as timbalan pengarah untuk melaksanakan program interaksi astronomi islam bagi sesi 2013/2014..

Pada awalnya berlaku perbagai kecelaruan sebab ada banyak pihak yang setuju dan tidak atas pelaksanaan program ni. apa yang saya tau program ini adalah permintaan pelajar tahun 4. tambahan pula, ada program jabatan pada 1-4/11 ni di Langkawi.. jadi, ada yang berpendapat sesi interaksi tersebut diterapkan dalam program jabatan jer..

so, saya juga berfikir perkara yang sama..hehehe..mudah kan?? 2 in 1.. suke2`~ <ngerrrr>

Namun..bila bersemuka dengan tahun 4 tersebut..baru saya paham tujuan sebenar beliau inginkan hari interaksi tu berlangsung dimana beliau berharap pelajar junior dapat rapat dengan senior2 sebab mereka sikit..kalau nak tunggu program jabatan tersebut sangat la lama.


asalnya plan nak buat kat Tasik Perdana.. namun atas beberapa sebab yang tak dapat dielakkan kami mengadakan hari interaksi ni kat Tasik Varsiti..ngeee:) ..tasik jugak la kan.???


disebabkan bilangan pelajar perempuan hanya 4 orang bagi batch kami.. jadi agak kelam-kabut bila salah seorang tak dapat join disebabkan hal mustahak.. so, nak tak nak kami yang ada ni kene take over gitu..

ahhh...bab ni yang memeningkan kepala..disebabkan saya..hmm...boleh la dikatakan tidak terlalu mahir dalam tugasan biro pengisian..so, banyak kali jugak la tukar plan untuk permainan..:)

banyak perkara baru yang saya pelajari.. cara merancang, mengatur dan melaksana program..huhhhh...susah oo... kene cekal jugak tu..nak pulak bila time program2 macam ni la kita kenal cara kerja dan pribadi seseorang..ada yang menyenangkan, tak juga yang menguji kesabaran~..:D

kami melaksanakan aktiviti simple jer ..yang  penting capai tujuan..hahahha...diama tujuan utama adalah  untuk mengeratkan hubungan. bermula jam 2.30 hingga pukul 5..

antara aktiviti kami main..
"kenali diriku", dadu gergasi, dan galah panjang..
 yang lelaki siap sempat main baling slipar lagi..:)
                             


          s







bila dah pukul 5 tu...wahhhhhhhhhh...leganya..selesai jugak.hehehe... :)






No comments:

Post a Comment