Friday 31 May 2013

MAMA

Assalamualaikum..

detik ini, maka telah masuklah waktu dan hari baru dalam permulaan bulan jun..maka berakhirlah bulan mei yang banyak perkara special di dalam nya..begitu juga tamatla minggu belajar untuk sem ini..minggu ke-14..huhuhu..terasa sedih lak.. :((((

post kali ini saya ingin dedikasikan khas untuk seseorang. bulan mei adalah bulan istimewa buat insan yang paling ku sayang. insan pertama yang menanti kelahiranku. dialah mamaku..!! 

kenapa istemewa bulan mei..?? sebab didalamnya ada 3 hari utama yang kita sambut khas untuk mereka yang bergelar guru dan ibu.. dan pada 29 mei lalu adalah hari ulang tahun kelahiran beliau.

mama seorang yang penyayang dan tegas dan paling penting, awet muda!!!hehehe. kalau tengah tegas tu, tiada apa yang mampu dibicarakan hanya mata yag memandang mengharap belas kasihan..hahaha..boomm bastik ta analogy yang diberi??hehehe.tak adalah..dalam tegas beliau, beliau sangat la caring and loving person,yelah...mana ada ibu yang tak sayang anak, kalau marah pun sebab sayang..ah, jadi kalau rasa-rasa nak merajuk lebih2 tu, pikir-pikirkan lah dulu eh..sebab musabab mereka marah anda.. :))

tapi kan, anak-anak sekarang kalau ditegur sedikit, melenting..merajuk konon-konon, mogok lapar la..hmm..apa pandangan anda.??wajar atau tidak..??kalau saya...hehehe..saya rasa menyampas sikit dengan golongan seperti ini, kalau nak merajuk sekali sekala tu, mungkin la ok lagi, tu pun kene la yang sederhana.tak yah lebih-lebih deh..macam diam sejam ke ( bagi yang suka cakap)..kan.?? hahahha...

pernah try n practise yang abang mirul dan kak elin cakap pasal cara menghargai orang lain..tapi jujur saya tak tahu mama ketegori apa..selalu perhatikan namun macam tak kena je..tak dapat nak kesan beliau ni seorang yang bagaimana.hehehe...

hadiah...saya??..saya tak beri lagi hadiah pada beliau.hehehe..tapi dah ucap dah..:)))))...jadi saya akan cuba luangkan masa untuk pulang kepangkuannya hujung minggu ini..meskipun banyak persedian yang perlu dilakukan untuk exam yang bakal menjelma, namun disitu juga ada ruang untuknya,,

semakin saya amati,sejak pindah belajar di UMKL ini,banyak juga la balik rumah, tapi kalau ada keje je tak balik..tapi dalam sebulan tu,saya akan cuba juga untuk balik..hmm..pasal soal balik ini satu hal sensitif juga ni terutama bagi mereka yang duk jauh..dan saya juga pernah rasa belajar di perantauan, kadang-kadang terpikir juga pasal perkara ini, bukan nak kata manja.tapi apa yang saya lihat adalah, semakin kita dekat semakin besar lah pengharapan dan penantian ibu bapa kita.. jadi pada saya, yang tinggal dekat dengan kampus tu tak salah lau nak balik tiap minggu..tapi yang angin tu kalau time banyak kerja terutama yang dalam bentuk kumpulan..time tu lah dia nak balik..ishhh22...so,saya harap jangan la begitu, dan pandai-pandai la bahagikan masa anda..

kalau dulu jarak menjadi alasan namun sekiranya dekat,apalagi yang ingin didalihkan.??sedangkan mereka sangat dan amat sangat rindukan kita.setidaknya, walau sekali dalam sebulan dah cukup untuk meredakan sedikit kerinduan mereka.

jadi sahabat2 diluar sana, seandainya ada ruang dan masa terluang, pulanglah..mereka juga seorang insan yang memerlukan perhatian anda. jangan hanya diluang masa itu untuk kebajikan diluar semata-mata sedangkan dirumah itu ada segunung harapan dan memerlukan kebajikan dari anda.


kakak dan mama tersayang...<3
macam adik-beradik tak.???hehehhe...<3 u maa....!!


walaupun agak terlewat..saya tetap ingin ucapkan selamat hari lahir, ibu dan guru pada mama... :))))
tima kasih kerana membesarkan kami,merawat dan mengajar kami semua anak-anakmu.. 

<sayangi dan hargai ibu anda selagi masih ada> :)))))))

sekian...

No comments:

Post a Comment