Wednesday 1 May 2013

:)

bayu malam menghembus lembut..
kelembutan yang mampu menjadi bisa mencengkam..
tubuh mengigil kesejukkan..
mata yang kuyu tidak jua mampu dipejamkan...
meski kepenatan membelenggu.. 

hehehhe..bukan ingin bermadah-pujangga malam-malam begini, hanyalah terasa diminda ini seolah beribu persoalan mengisi ruang yang ada. namun diri ini tak dapat mentafsirkan rasa yang hadir..sedih, gembira, rindu,menangis,resah,kecewa,keliru or blur??..

pengalaman-pengalaman lepas seolah-olah tersingkap satu persatu.menilai semula apa yang telah berlaku.
wajah-wajah yang kian hadir menghanyutkan lamunan..

tersentap seketika bila terkenangkan kata-kata pengarah MCB ( malam citra budi).projek terakhir ku sem ni, Alhamdulilah..namun,tidak pula berniat untuk menceritakan pengalaman itu pada saat ini..

''saya terlalu baik bukan la kerana saya baik namun sesuatu yang saya belajar untuk memimpin kali ini, kerana saya mula bergiat dalam dunia kepimpinan dari form 4 dan form 5 dimana ketika itu saya sangat menekankan cara kepimpinan yang keras.Seandainya saya tak nak, itu adalah muktamad.saya akan arahkan diorang buat itu dan ini, dan saya?? saya akan duduk sebagai pengarah.semua itu berjalan lancar.Namun ia berubah bila mana saya mengikuti kem kepimpinan. jadi ketika itu, saya sedar bila berada dalam U ini, kita bukan lagi seperti pelajar sekolah yang buat apabila diarah.begitu jua dari segi psychology yang berbeza.Siapa suka dimarah? jadi saya buat keputusan untuk cuba mendegar idea orang lain meski time saat itu kita terpikir,mungkinkah idea ini bernas sedangkan idea yang asal masih terkontang-kanting??namun segalanya saya tahan,dan membenarkan melaksanakan idea tersebut,ternyata hasilnya diluar jangkaan.jika lah kita fikirkan saat ini, seandainya saya tak menerima idea dia, mampukah kita laksanakan projek ini sebaiknya?? tak dinafikan saat ditahan perasaan marah dan kekerasan itu ia sakit,nasib ada tonik..heheehhe.....'' itulah antara bicara pengarah dalam postmoterm projek malam tadi.

ntah mengapa rasa tersentap dengan kata2nya..sayu pun terasa jua..teringat kembali corak kepimpinan ku, meski pun bukan la kene conduct program besar macam dia, namun sedikit sebanyak ia tetap melibatkan cara kepimpinan meski hanya sekadar ketua group assigment.

seandainya dulu kita berbicara dengan alasan tiada asas kepimpinan yang kukuh seperti leader yang lain, tak pernah ikuti kem2 kepimpinan dan hanya berlandaskan kekuatan dan keyakinan diri untuk berubah.Namun apakah ia akan terus-menerus dijadikan alasan dalam hidup??ketika itu jua hati ini seolah terdetik, apakah manusia itu dijadikan untuk tunduk pada kelemahan yang ada? atau menjadikan kelebihan sebagai pemangkin kepada kekuatan untuk mengatasi kekurangan yang ada.paling tidak pun janganla terus mengulagi kesalahan yang sama..

tanpa sedar, itu la yang menyelubungi kita selama ini, manusia sering berpegang pada ketidaksempurnaan namun cuba mengejar sesuatu yang sempurna hingga la akhirnya tersungkur dipertengahan. menagis diatas kesakitan yang teramat sangat.namun, apakah kesudahannya..biarkan mimpi berulang lagi~

:) .. renung2 kan lah..

tiada kaitan dengan yang hidup atau mati, sekadar coretan hati untuk di fahami dan direnungi..pasti kalian turut merasakan tidak kira lah samada pada diri sendiri atau di sekeliling mu.. :)))))

cc-terima kasih pada semua yang hadir dalam hidup ini, membantu dan mengajar ku erti kehidupan.. <3 <3 <3

No comments:

Post a Comment