Wednesday 12 June 2013

nice to meet u!!

assalamualaikum..

cerita hari ini dimulakan dengan pengalaman pagi tadi untuk hadiri paper ke-2 untuk sem ni iaitu BI. kami ramai-ramai tunggu di depan bas stop untuk ke dewan peperiksaan. namun, bas agak lambat..paling sedih bila sampai depan kolej kami je,bas penuh..sangat padat sebab pelajar-pelajar kolej 8 dan 10 amat ramai. dalam   8.15pagi kami sampai ke dewan periksa dan pastilah semua student dah masuk ke dalam dewan kerna exam akan bermula jam 8.30 pagi. Setakat pengalaman menjalani exam disini, perkara ini sering terjadi pada minggu pertama yang berkaitan subjek-subjek U. lagi-lagi kalau waktu pagi. harap-harap pihak UM dapat tangani masalah ini. mungkin untuk minggu pertama perjalan bas boleh dirancakkan pada waktu-waktu genting terutama 1/2 jam sebelum waktu exam. jadual exam ini boleh diedarkan pada pemandu-pemandu bas. cukupla walau hanya pada minggu pertama sahaja sebab minggu tersebut melibatkan jumlah student yang ramai dalam waktu yang serentak untuk ke sana.

 Dalam dewan, berjalan agak jauh mencari tempat sebab subjek ini terlalu ramai terutama dari fakulti API. barisan ke-2 dari depan saya duduk,boleh dikatakan depan meja pengawas peperiksaan. sementara menunggu ketibaan rakan-rakan lain, saya tenangkan diri dengan melihat sekeliling sebentar, melihat gelagat calon-calon yang lain. terlihat pula sir Iskandar, lecture kami masa sem 1 dulu, rindu kat beliau..beliau sangat baik,peramah, happy go lucky dan paling respect ialah beliau sangat berpengetahuan luas. Beliau selalu ambil masa sedikit dalam kelas untuk berkongsi pengalaman beliau terutama bila beliau ke oversea samada atas tuntutan kerja atau melancong.

dalam pada itu, saya terlihat exchange student sama kelas BI dengan saya,Tan Tan (tak tahu nama penuh dia)..hehehhe.. beliau dari china. begitu juga oppa jung ( exchange student korea sama  kelas dengan kawan saya).berkenalan dengan beliau semalam ketika makan tengahari di KPS.

Tamat je pekse, kami terpaksa tunggu lebih kurang 1/2jam sebelum dibenarkan keluar sebab kertas kami tak siap lagi dikira kerana calon nya terlalu ramai..lebih dari 1/4 dewan. waktu dibenarkan keluar, saya sempat menyapa sir Iskandar walau hanya dengan isyarat, ia sudah memadai setelah sekian lama tak bertegur sapa dengan sir.

waktu pulang tu, singgah sebentar ke BSN di FSSS sebab terlupa pin nombor kad bank tu. Lama dah tak bukak bank tu, tapi malangnya kemudahan di situ tak lengkap jadi tak boleh nak tukar pin nombor kecuali ada buku bank baru leh buat kad baru,tapi buku tu tertinggal kat rumah.hehehe...masa tu sangat la risau, pastu balik kolej. kebetulan masa belek-belek fail, terjumpa slip BSN yang tertera nombor pin.

huh..masa tu rasa agak panas jugaklah..kena buat kerja 2 kali.. lepas jumpa tu pergi lah balik ke bank. tapi muhasabah balik,'' lupa atau ingat tu kan kuasa Allah,Alhamdulilah dia bagi ilham untuk jumpa balik nombor tu"..

ketika berjalan menuju ke bas stop, terlihat bas, huh..tak sempat nak kejar..bila bas beredar..saya terlihat sekumpulan pelajar wanita(baru turun dari bas tadi) nak melintas ke foodcourt.. sambil jalan tu, saya perhatikan mereka..yelah..tak berapa jelas penglihatan ni walaupun pakai cermin mata.. =.=!!~~

ah, rupanya crystal dan kawan-kawan dia (exchange student china).. ketika tu terlupa segala "panas" yang menyelubungi..hahaha.. saya beranikan diri menyapa dia dengan lambaian tangan..dia sambut lambaian saya.. fuhhhh~..so saya mulakan bicara dengan "how are u"??hehehe..skema tak?..yelah..sudah lama teringin nak menyapa dia..tapi tak yakin sangat sebab cakap BI pon tak berapa nak lancar.. walaupon tak berapa fasih, saya cuba juga speaking..ehehe... pertemuan singkat itu, dia mengkhabarkan bahawa mereka akan balik ke China esok.atas alasan yang saya kurang pasti disebabkan kurang jelas dengan "sleng" mereka. saya berikan dia email saya sebab dia tak ada fb. katanya di china FB tak digunakan secara meluas seperti disini. dia berikan alamat wechat..namun saya tak ada wechat..hehehe..tak ada rezki lagi nak beli nset canggih-canggih.. she said "its ok, give me your number phone" "if I come here again i can call U"..:)) .. sangat bersyukur rasanya dengan pertemuan yang kebetulan ini. terharu bila lihat dia sabar bercakap dengan saya,bila saya agak lambat nak sebut sesuatu perkataan..hahha..tak terkeluar pulak time tu. nervous + exited~!!!..  dia sempat minta saya sampaikan salam dan mohon maap pada sahabat saya, ummu kerna tak dapat balas mesejnya disebabkan tiada kredit..

Saya menunggu bas untuk ke bank islam, membayar yuran..Alhamdulilah selesai..walaupun pada awalnya ada masalah bila mesin atm asyik 'tendang" kad muamalat saya..huh..risau juga kalau tak leh keluarkan duit disitu..tak mungkin la saya nak patah balik ke KPS ambil duit + dengan kawasan awam yang tak berapa nak selamat. nak keluarkan duit beribu pulak tu. tapi bila dicuba2, alhamdulilah..dimudahkan juga.. :))))

walaupun masih ada beberapa perkara yang saya kena setlekan  berkaitan bank selepas exam ni..namun saya still rasa gembira dan bersyukur..dalam kesusahan yang diberi, dikirimkan juga pengalaman yang tak terhingga.. sebuah pertemuan yang tak disangka..rasa bertuah sempat jumpa crystal sebelum beliau balik ke china.. :)))))...<3

nice to meet u crystal and have a save journey tomorrow............!!

         <3 <3 <3 <3 <3 <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3 

tiada gambar yang dapat dititipkan sebab tak sempat lagi nak minta kat kawan..InsyaAllah mungkin lepas exam ni..

sekian....

No comments:

Post a Comment