Saturday 8 June 2013

assalamualaikum..

entri hari ini saya ingin mulakan dengan satu peristiwa yang ingin saya pahatkan jadi ingatan seumur hidup.hehehe... tak da suprise mana pun..pembukaan bulan jun ini, saya rasakan dimulakan dengan memori yang amat manis. kemanisan yang tak dapat digambarkan!! rasanya kalau boleh dimakan, kompem kene kencing manis..hehehe..Alhamdulillah..syukur pada Allah..

1 jun 2013..tarikh yang saya ingin ingatkan.. pagi hari tersebut sepatutnya saya sudah tiba dirumah namun ditunda sampailah malam sebab kakak saya ada kerja yang belum diselesaikan lagi. tak tahu lah mengapa hujung sem ini sangat-sangat la padat. banyak benda tak setle lagi, termasuklah kelas ganti. namun tak mengapalah, lagipun sem dua memang sem yang pendik, tambah pula banyak event yang perlu dilaksanakan dalam jangka waktu tersebut samada dari pihak pelajar sendiri, mahupun lecture.

orite.. pada pagi tersebut, tak tahu mengapa, sangatlah mengantuk, terasa letih sangat menjalani penghujung sem yang tersangat la buzy..hehehe.. pastu mesej la kakak, tanya dah siap packing beg belum,sebab sem ni kan kena bawa semua barang keluar kolej, jadi balik kali ini nak bawa sedikit la barang-barang yang agak-agak tak digunakan lagi, nanti tak ada lah terlalu banyak barang nak diangkut time abis exam yang terakhir nanti.. :)))

namun, kakak kata belum siap lagi, ntah mengapa perasaan saya selamba sahaja.(tak ada lah selamba sangat cuma saya rasa tak nak rushing2 sangat).nanti takut ada yang tertinggal. jadi saya bagi lah ruang pada dia untuk setle kan dulu. lagipula,saya tahu beliau memang seorang yang sangat aktif, banyak kerja..nak-nak lagi uruskan prosedur untuk ke turki hujung bulan ini.

sementara menunggu tu, saya kemaslah apa-apa yang patut untuk dibawa balik, lagipula barang tak banyak, so, tak lama sangat la nak kemas.hehehe...dalam pada itu, saya lupa pulak nak maklumkan kat mama kami balik lambat.tak pelah..lepas makan tengahari tu telefon mama..bagitau kakak nak balik petang.

diringkaskan cerita. bila dah petang, timbul lak isu lain..jalan jem ke tak???..hmmm... petang tu abah telefon, "sempat tak balik sebelum pukul 8? nak bawa nenek pergi makan kat kedai".. huh.. saya rasa berbelah bahagi.. nak tunggu kakak or rushing2 balik untuk abah??..

hmm..tak pelah.kakak kata nak kuar lepas magrib..so tunggu jelah.. malam tu saya yang drive (biasalah kalau malam-malam ni memang saya yang kene amik alih sebab kami ada masalah silau,cuma nak dibandingkan dengan kakak, saya boleh tahan lagi..hehehehe)

Alhamdulilah jalan tak jem sangat, banyak kereta tapi masih lancar. kalau diikutkan waktu biasa, pasti masih jem lagi, mungkin kerana cuti sekolah kot.

masa drive hati kata 'tak pelah kalau tak sempat nak kejar dorang kat pizza tu'..tapi kakak kata, " waa..tak leh jadi ni,lapar..nak makan jugak..bawak cepat2 sikit..pizza tu!!''..haahhaa..yelah kami memang jarang makan pizza..setakat saya hidup 20 tahun ni, boleh kira berapa kali kami pergi makan pizza. hari tu pun sebab idea mak cik ajak makan besar dengan nenek.

kebetulan pula, sepanjang hari tu, saya tak tahu lah kenapa..saya layan je kerenah orang..cuma satu je..saya tak banyak cakap. sepanjang memandu tu pun hanya dengar suara radio dengan kakak yang sekali-sekala mengomel. saya hanya bersuara bila ditanya. hahahha..

so, saya drive la dengan kadar yang segera (kelajuan masih dibawah kawalan), harapan dapat join makan malam tu. kami tiba dalam pukul 9.15 malam di Pizza Setia Alam, lebih kurang la.nasib la ada parking..kebetulan pula malam tu penuh.

masuk je..wahhhhhhhh..meriahnye~~. dengan mood yang saya tak tahu kenapa sepanjang hari tersebut, saya rasa terharu..jarang keluarga kami makan bersama. yelah, mak cik pun jarang balik kampung, keluarga kami pun jarang nak berkumpul bila dah anak-anak stat masuk U.hehehe..boleh bayang kan suasana time tu???,,hehhe..paling saya terharu abah pun ada kat situ, abah ni susah sikit nak diajak keluar.

sambil makan tu, satu persatu saya pandang, lihat sepupu yang masih kanak-kanak tu, adam, hafie dan zara. Banyak-banyak sepupu, paling rapat dengan dorang la.sebab kami rapat dengan cik iwa sebelum beliau kahwin lagi, so bila ada anak ni, kompem la rapat, nak pula budak kecik..kami pecinta kanak-kanak!! hahahha..rasa dorang macam adik-adik sendiri je.. <3.. pastu tengok nenek, atuk, cik diha,.. lihat je kat abah..waaaaaaa.... ber'gaya'nya abah makan,kalau kat hotel ni, boleh kata ikut protokol sungguh. saya pun makan pizza tu pakai tangan je ( sebab sudu tak cukup) hehehe..

disebabkan termakan petang kat dewan makan kolej sebelum tu, so tak dapat nak nikmati sangat lah sebab perut da kenyang, tapi cuba juga habiskan mana yang mampu sebab tak nak tengok makanan membazir.cik iwa kata 'nasibla korang datang, kalau tak sapa nak habiskan ni"..hehehe.. sup cendawan tu saya cuba juga lah telan, walaupun tak suka, waaa..saya memang tak suka sup tu..huh...sambil telan tu saya duk mengelamun, so tak perasan la yang saya sedang telan benda tu..hahahha..dah nak habis tu saya konon-konon lawan dengan adik, siapa habis dulu dia menang..haahhaha..tak sangka, habis juga..terharunya~(rasa nak menitis air mata menelan benda tu).hohohoho..

habis makan tu, baru nak amik gambar..sedih~!!..tapi ok juga lah. mak cik pon amik gambar, tapi biasala..bila kanak-kanak dah mula perangai 'nakal' dorang tu, mula la bingit suasana dengan tangisan bagai..bab ni yang lemah sikit. saya??..buat tak tahu jela..tarik hafie ke pelukkan dan bergambar dengan dia...sangat cute!..hmmm, disebabkan nset ni tak berapa nak canggih kan, mintalah adik amikkan gambar dengan nset dia.hehehe...

balik tu kami tak ikut mereka, kami singgah sekejap ke lokasi yang bakal kakak buat LI..katanya kene temuduga untuk L.I sebab terlalu ramai buat permintaan disana, tambahan skop kerjanya yang menarik, dapat travel ke luar negara..hmmm..tapi tak jumpa pula..so, kami balik jelah.. :))

<<tak de gambar nak diuplod sebab gambar tu masih kat adik, lupa nak minta..InsyaAllah lain kali saya masukkan.. :))

sekian....

No comments:

Post a Comment