Tuesday 18 June 2013

langit tak selalu cerah~

assalamualaikum..

hari ini merupakan minggu ke-2 exam sem ni..Alhamdulilah lepas juga 4 paper.. tak dinafikan sem ini rasa sangat penat sedikit dan tekanan juga agak berat lah..kali ini kami ambil 9 subjek.. 4 subjek jabatan.. tapi untuk yang exam akhir juz 8 paper..wahhhhhh~!!! letih2...so, start esok, tinggal subjek-subjek jabatan.. sejarah astronomi, asas sains fizik dan trigonometri..huh..semoga terus diberi kekuatan..

periksa kali ini bagi saya amat menguji kesabaran..dengan subjek-subjek yang berat + masalah penerimaan kolej untuk sem depan yang tak selesai lagi + cermin mata pecah.. hingga kadang-kala membuatkan kita terduduk dan menangis. Namun, saya yakin disebaliknya pasti ada hikmah dan pertolonganNYA.

ketika mana kita rasa tak terdaya untuk menahan segala kesakitan dek ujian yang bertandang, saya pesan pada diri dan buat renungan anda semua.."semakin kita mencari jawapan kepada persolan kenapa dan mengapa diuji sebahagian rupa, ketahuilah apapun masalah yang datang, ia bukanlah menjadi persoalan pokoknya, kerana apa yang kita ingin adalah kekuatan yang lebih dari dugaan itu sendiri"..

maksudnya, kita sering mempersoalkan kenapa dan kenapa ia berlaku, ianya saya pasti,sukar untuk kita mendapat jawapan semua itu kan?? tapi ketahuila, apa yang sebenarnya sahabat2 perlu ketika itu adalah pertolongan,semangat dan kekuatan lebih dari kesakitan yang anda hadapi, jadi biarla dugaan sebesar apa pun yang DIA ingin beri kat kita, mohonlah padaNYA kekuatan yang lebih besar dari itu. itu yang penting sebab meski ujian itu sikit tapi kita tetap tak mampu hadapi andai tiada kekuatan dan pertolongan darinya.

sekadar ini dapat dikongsikan diruang sisa-sisa masa yang ada ini, harap serba sedikit dapat dijadikan pedoman dalam hidup..harapan dapat stay kolej sem depan dan apa yang berlaku ini dapat dijalani dengan tegar..amin..

pada sahabat2 yang berjuang..gud luck..moga succes!!

sekian..~~

No comments:

Post a Comment