Saturday 29 June 2013

istanbul aku datang!!

Assalamualaikum..=)

Alhamdulilah selesai perjalanan sem dua ini. selamat jalan juga pada kakak saya yang telah berjaya sampai ke Istanbul,Turky pada pagi tadi waktu malaysia.

telah lama dia usahakan untuk ke sana, tersangat terharu dengan semangat beliau walaupun pada awalnya terdapat pelbagai rintangan hinggakan program ini hampir sahaja dibatalkan. Namun kegigihan, usaha dan doa akhirnya berjaya juga.

Pada awalnya kakak hanya suruh hantar ke UM sentral je. kemudian pergi sama-sama dengan rakan-rakannya yang lain. tapi pada jam 2.30 petang, dia mesej minta tolong hantarkan ke KLIA pukul 6 sebab penerbangan dia pukul 12 malam..katanya sahabat-sahabatnya ingin hantar dia ke sana.hmmm..layan je lah..tak tahu pun jalan ke sana. tapi tak mengapalah, sebagai sokongan padanya.!hehehe..Fighting!!

kami gunakan lebuh raya max..sebab kami terlewat keluar dari UM. hmm..jalan memang lengang..tapi biasalah.. harga tol dia pun boleh tahan..hhehhe.. main redah je jalan tu, ikut sighbord je.. nasibla kawan-kawan kakak tu jenis pandai bab2 jalan ni.

sampai tu, kami turunkan kak di balai berlepas sebelum pergi parking kereta. lebih kurang pukul 9 kami sampai ke sana.Huh!! sempat juga kejar..mana taknya.. 90-110km/j kot..hehehe..

sampai sana, sesat sebentar.. first time menjejak kaki di KLIA..sebenarnya second tapi first tu sampai tengah malam.. ayah kawan pun dah siap tunggu depan balai ketibaan tu. so, tak dah la nak round sekitar KLIA tu.

kami berkumpul di KFC.. huh..laparnya.. sempat makan tegahari je. ingat nak makan sebelum hantar kakak..tapi tak tahu la kenapa..rasa tak selera. makan kfc untuk alas perut. pening kepala sebenarnya masa tu, tapi tak kata la kat mereka. sebab takut diorang risau kerna hanya saya je yang boleh memandu.

dalam pukul 10 lebih kakak berangkat ke balai berlepas. kami bergambar dan bersalaman. kakak beri sikit duit untuk pulang. disebabkan sume tu last minute punyer plan, saya tak lah terpikir nak spend duit untuk minyak dan tol.. nasib la pagi tu saya sempat keluarkan duit rm50..boleh la backup2.. takut juga kalau tak cukup.. time tu berserah jelah..

perjalanan pulang tu, singgah sebentar isi minyak sementara kak ummi cari jalan lain untuk pulang. tak nak guna lebuh raya max sebab tolnya punya lah banyak.. lebih kurang rm8 la.. saya pun tak kira sangat. jadi kami ambil laluan ke nilai sampai la jumpa lebuh raya plus. macam biasa..redah je.. saya pun bertawakal jelah sebab guna cermin mata lama, jadi saya tak nampak tulisan kat papan tanda.. memang tak nampak.. mereka jelah yang tengok.. kalau agak2 mereka tak sure tu, saya berhenti atau bawa pelahan.

tak tahu jalan, tak nampak papan tanda ,lampu kereta yang tetiba problem ditambah pula pening kepala ..hmm.. satu pengalaman mencabar, memandu tengah-tengah malam dengan semuanya wanita.. saya bawa diam2.. tak kata apa2..tak nak dorang gelabah..hanya menurut sahaja.. saya tahu mereka juga takut sebenarnya.. tapi saya cuba bagi dorang confiden.. sama-sama membantu.. peach!! =))))

Alhamdulilah selamat pulang jam 12.. time tu bersyukur sangat. hantar kakak-kakak tu ke kolej 12.. ingat nak tido kat kolej 12 je..sebab pening sangat time tu.. tapi tak pela.. barang tak kemas lagi. so, pulang la ke kolej 7..

selamat jalan pada kakak ruzanah dan teamnya..=))))

sekian....

No comments:

Post a Comment