Thursday 18 July 2013

;)

Assalamualaikum.=)))

Ok...pengalaman hari ni sangat mencabar jiwa saya..tak da mencabar dengan aktivti saya..cuma pada emosi sahaja..hehehe..

Awal pagi tadi hujan renyai, jadi saya datang lewat sedikit sebab tak boleh nak bawak moto laju-laju sangat..kang tak pasal-pasal bukan sampai ke sekolah..lepas hantar adik di depan sekolah SRA Meru, saya terus bergegas ke tempat kerja.

huhhh..hehhehe..guru besar tak ada..agak kelam-kabut sikit la sebab saya tak sempat lagi nak rapikan pakaian.. setelah selesai..macam biasa, saya akan bersalaman dengan semua guru-guru yang ada kat situ..hehhe...rasa macam tak sempurna hari tanpa menyapa mereka.

tapi hari ni rasaya saya tak berapa ceria sangat..sikap saya lebih serius sedikit..hmmm..mybe sebab esok hari last..banyak perkara saya kene selesaikan sebelum hari saya berakhir. Pagi tersebut, saya berdiri di luar..memantau para pelajar.. <satu suasana yang akan saya rindukan nanti> .. hehehe

pengalaman hari ni dimulakan dengan esakan seorang murid tahun 2B time nak berhimpun tu..katanya dia tak nak datang sekolah..hehehe..lagipula  manja budaknya..anak last..lelaki..kakak dia darjah 5.. tak nafikan la..budaknya hensem!! hehehhe..tapi biasalah..kanak-kanak..mula-mula saya try pujuk kat situ juga, tapi disebabkan banyak mata-mata yang memerhati..so, saya bawakla pelajar tu ke depan bilik guru..kak norliza (guru kelas pelajar tersebut) sambung pujuk dia.. last2 kalau tak silap saya, dia di hantar pada kakak dia lah..masuk kelas darjah 5..tak kesahla..asalkan dia diam dan tak sibuk2 nak balik rumah...susah oooo nak handle..!!

ahh...semalam ada seorang guru masuk menggantikan ustaz faris yang terpaksa berhenti disebabkan masalah kesihatan. nama dia kak aisyah..ntah macamna, saya rasa agak akrab dengan beliau.. walaupon hari ni adalah hari ke-2 beliau..tapi kami selesa bersama, rasa macam dah lama kenal..hehhe,,, kami sama-sama memantau pelajar-pelajar berhimpun.

hari ini saya tidak mengajar subjek yang terlalu susah.. sekadar untuk mengulangkaji untuk periksa minggu depan..lagipula sebahagian pelajaran mereka telah habis silibus..

perkara menjengkilkan bila waktu kelas darjah 2A.. saya nampak pelajar yang kene denda di luar kelas tersebut..so, saya ingat ada lah guru dalam bilik darjah tersebut..saya duk perhatikan je.. tapi makin pelik bila 1/2 jam berlalu.. kebetulan kak linda melewati tempat tersebut.bila saya tanya ada guru ke tidak, dia kata tidak la pulak..hmmm..abis la..masa dah tinggal 15 minit,..nak mengajar apa..???

saya masuk buat muka garang (hehehehhe..poyo je sebenarnya)..saja nak gertak.!!!.dan  "basuh"  dorang betul-betul orang kata.. :) yela...jangan naik minyak sangat..!!!hmm...semua diam..terkebil2..
alahai siannya..~~

Disebabkan diorang di kelas A..agak taat sedikit la..saya mula kendurkan nada saya..saya suruh beratur.. ceh, macam suruh buat apa je..nasibla dorang ikut cakap..tak bising sangat..<sebenarya nak atur dorang untuk ambil gambar je pon>>> hehehhe...

yelah..mana taknya, kalau dorang bising-bising..pastu kelas tu jadi tumpuan..habis la saya.. dah main curi2 amik gambar..nasib MLP tak melawat sekolah time tu.lau tak., habisla saya..hewhewhwehweee...

mereka nampak gembira walaupun kene marah tadi...biasalah budak2..gambar2 tu saya tak uplode lagi..inshaAllah dimasa akan datang.. :)

sekian...

No comments:

Post a Comment